onsdag 8 oktober 2014

Det ska bloggas om cykeläventyr!

Sådärja. Nu kan jag stryka "skapa en blogg" från min långa lista med saker jag ska göra innan jag beger mig ut på cykeläventyr på Nya Zeeland!

Den 25e november flyger jag till andra sidan jordklotet med min cykel för att under några månader cykla och vandra på Nya Zeeland. Känns himla spännande och lite sjukt. Den här bloggen kommer jag uppdatera som ett levande vykort så att de som är nyfikna kan läsa om vad jag hittar på där borta.

Just nu håller jag på med massa förberedelser. Härom dagen tyckte jag det var dags att klippa bort mina slitna toppar, och lite till. Jag tog saken i egna händer och böjde mig framåt i duschen och klippte av typ sju centimeter. När jag, röd i fejset, tittade upp i spegeln såg jag att det inte blev så bra som förra gången jag klippte mig själv. Aja, tänkte jag, orka bry sig, nu har jag inga slitna toppar inför resan i alla fall.

Dagen efter, när jag håller på att fylla i visumansökan online och precis är klar och trycker OK får jag upp en röd arg text längst upp som säger att mitt pass inte är giltigt länge nog och att jag måste göra ett nytt. Januari 2016 räcker tydligen inte. Tur man är fin i håret då.

/J

1 kommentar: